İstanbul ANA KONU T5 Eminönü - Alibeyköy Cep Otogarı Tramvay Hattı

KeremWho

toplutasima.net
Yönetici
Katılım
3 Eyl 2023
Mesajlar
19
Tepkime puanı
1
İsim
Kerem
Şehir
İstanbul
logo-png.10

T5 Eminönü - Alibeyköy Cep Otogarı Tramvay Hattı, İstanbul'un Avrupa yakasında, ilk istasyonu Eminönü son istasyonu ise Alibeyköy Cep Otogarı olan 14 istasyondan oluşan 10,1 km uzunluğundaki tramvay hattıdır. Eminönü'nden başlayan hat Haliç'in batı kıyısı boyunca Silahtarağa'ya kadar devam eder ve buradan itibaren Alibey Deresi'ne paralel şekilde giderek Alibeyköy Cep Otogarı'nda son bulur.

Cibali - Alibeyköy Cep Otogarı etabı 9 Haziran 2016 tarihinde 153 milyon € bedelle Doğuş İnşaat'a ihale edilmiştir. İlk etap için Ekim 2016'da işe başlanmıştır. 2019 yılı ortasında çalışmalar durdurulmuş ve Mart 2020'de çalışmalar tekrar başlamıştır. 2018 yılında kazık sistemi olmadan imal edilen Balat ile Ayvansaray arasındaki 1,3 km'lik kesimde çökmeler meydana gelmiştir. 2020'de tespit edilen bu çökmeler için 25 ile 60 metre arasındaki uzunluklarda toplam 375 çelik ve fore kazık çakılmıştır. Bu sayede ana kayaya ulaşılmış ve hem zemin sıvılaşmasına hem de deprem riskine karşı önlem alınmıştır. Söz konusu olan fore kazık sistemi Unkapanı altgeçidi ile Eminönü arasındaki alanda da kullanılmıştır. 2019 yerel seçimleri öncesi Mart 2019'da ilk araç test sürüşü dönemin İBB başkanı Mevlüt Uysal tarafından elektriklendirilmemiş trenle test yapılmıştır. İlk etap çalışmaları için ilk kapsamlı test sürüşü 2020 Aralık ayında gerçekleşmiştir. Yapılan çalışmalar sonucu hattın ilk etabı, Cibali ile Alibeyköy Cep Otogarı arasında inşa edilmiş ve 1 Ocak 2021'de hizmete girmiştir. Cibali - Eminönü uzatması ise 30 Ağustos 2023'te hizmete girmiştir. Bu uzatma hattı kapsamında tramvay hattının Eminönü'ne ulaşmasına engel olan Atatürk (Unkapanı) Köprüsü kavşağının yenilenmesine ve tramvay hattı için bir battı-çıktı tünel inşa edilmesine karar verilmiştir. Tünel çalışması 18 Mayıs 2021 tarihinde başlamış olup, 3 Eylül 2022'de tamamlanmıştır.

Yapımına 9 Kasım 2016'da başlanan tramvay hattı, en güncel teknoloji olan ve Türkiye’de ilk defa uygulanan "katenersiz sürekli yerden besleme üçüncü ray cer gücü iletim sistemi" ile işletilmektedir. Bu sistem, araç olmayan bölgelerde emniyetli şekilde yaya geçişine imkân sağlamaktadır.

Hattın gelecekte Feshane istasyonundan sonra çatallanarak Bayrampaşa Meydanı'na uzatılması planlanmaktadır.​

Hattın genel bilgileri:
  • Sahibi: İstanbul Büyükşehir Belediyesi
  • İşletici: Metro İstanbul
  • Hat Uzunluğu: 10,1 km
  • Sefer Süresi: 25 dk
  • Sefer Sıklığı: 7 dk (pik saatlerde)
  • İstasyon Sayısı: 14
  • Güç Enerjisi: Sürekli yerden besleme üçüncü ray
  • Araç Model/Marka: Durmazlar Panorama
  • Araç Sayısı: 30 (15 adet 2’li Tren)
  • Depo ve Kumanda merkezi: Alibeyköy Cep otogarı
  • Yolcu Sayısı: 114.000 Kişi
 

Hakkımızda

  • Toplu Taşıma Forumu'nda ulaşıma dair her şeyi bulabilirsiniz! Araçlar, sistemler ve ağlar hakkında en güncel bilgilere ulaşın. Sorularınızı sorun, deneyimlerinizi paylaşın ve toplu taşımayla ilgili her konuda birlikte öğrenelim. Keyifli yolculuklar dileriz!

Hızlı Navigasyon

Kullanıcı Menüsü